listopad 2011
12 listopad 2011
- Article Details
Gminny Ośrodek Kultury w Kąkolewnicy
ul. Lubelska 16
21-302 Kąkolewnica
tel. 83 372-21-53
fax: 83 372-21-53
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury
Bożena Adamowicz
Godziny otwarcia: Od poniedziałku do piątku 8:00-16:00
Klauzula informacyjna:
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
- Administratorem Państwa danych jest Gminny Ośrodek Kultury w Kąkolewnicy ul. Lubelska 16, 21-302 Kąkolewnica. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pisemnie na adres Administratora.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu : wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Gminnym Ośrodku Kultury w Kąkolewnicy;
realizacji umów zawartych z kontrahentami Gminnego Ośrodka Kultury w Kąkolewnicy; w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody, tak również w celu realizacji praw oraz obowiązków wynikających
z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych,
w tym przepisów archiwalnych.
- Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu.
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
(ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
- Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe. Nieprzekazanie danych skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 2.
- Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
Read more
11 listopad 2011
- Article Details
Zespół Oświatowy w Kąkolewnicy został utworzony w 2007 roku.
Dyrektor Zespołu Oświatowego
|
p.o. Iwona Chmielewska
|
Adres Zespołu Oświatowego:
|
ul. Szkolna 4, 21-302 Kąkolewnica
|
Tel. Przedszkola:
|
83 372-21-13
|
Tel. Szkoły Podstawowej:
|
83 372-20-02
|
Tel. /fax:
|
83 372-21-50
|
E-mail:
|
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
|
W skład Zespołu Oświatowego w Kąkolewnicy wchodzą:
1. Samorządowe Przedszkole;
2. Szkoła Podstawowa: 16 oddziałów ( oddziały klasy I– VIII oraz 2 oddział klasy „0”);
Read more
- Article Details
Zespół Oświatowy w Polskowoli został utworzony w 2005 roku.
Dyrektor:
|
mgr Beata Wójcicka
|
Adres Szkoły:
|
Polskowola 131, 21-302 Kąkolewnica
|
Tel. / fax:
|
83 372-23-40
|
E-mail:
|
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
|
Strona internetowa:
|
www.polskowola.szkolna.net
|
W skład Zespołu Oświatowego w Polskowoli wchodzą:
1. Samorządowe Przedszkole: 2 oddziały;
2. Szkoła Podstawowa im. Ks. Lucjana Niedzielaka: 8 oddziałów ( klasy I– VIII ) oraz 1 oddział klasy „0”.
Read more
- Article Details
Szkoła Podstawowa w Turowie została utworzona w 1919 roku.
Dyrektor:
|
mgr Agnieszka Kłos
|
Adres Szkoły:
|
Turów 76, 21-302 Kąkolewnica
|
Tel. / fax:
|
83 372-31-04
|
E-mail:
|
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
|
|
|
W Szkole Podstawowej w Turowie jest 8 oddziałów (oddziały klasy I– VIII oraz oddział przedszkolny).
Read more
- Article Details
Szkoła Podstawowa w Żakowoli Poprzecznej została utworzona w 1927 r.
Dyrektor:
|
mgr Witek Ewa
|
Adres Szkoły:
|
Żakowola Poprzeczna 43,
21-302 Kąkolewnica
|
Tel. / fax:
|
83 372-20-27, 736 608 429
|
E-mail:
|
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
|
Strona internetowa:
|
www.spzakowola.szkolnastrona.pl
|
W Szkole Podstawowej w Żakowoli jest 8 oddziałów ( oddziały klasy I - VIII oraz 2 oddziały przedszkolne).
Read more
- Article Details
MAJCZYNA Mariusz Piotr
Pełniona funkcja: Przewodniczący Rady Gminy
Kąkolewnica
tel. (83) 372-20-10
SZKODKOWSKI Jerzy
Pełniona funkcja: Wiceprzewodniczący Rady Gminy
Kąkolewnica
tel. (83) 372-20-10
CZERWIŃSKA Renata Barbara
Pełniona funkcja: Wiceprzewodnicząca Rady Gminy
Kąkolewnica
tel. (83) 372-20-10
MAZUREK Tomasz
Pełniona funkcja: Członek Rady Gminy
Brzozowica Duża
CZECH Wiesław Marian
Pełniona funkcja: Członek Rady Gminy
Brzozowica Duża
JÓŹWIAK Leszek
Pełniona funkcja: Członek Rady Gminy
Polskowola
JEZIERSKI Piotr
Pełniona funkcja: Członek Rady Gminy
Mościska
GNYCH Grzegorz
Pełniona funkcja: Członek Rady Gminy
Olszewnica
PROKOPIAK Sławomir
Pełniona funkcja: Członek Rady Gminy
Grabowiec
GRZESZYK Krzysztof Czesław
Pełniona funkcja: Członek Rady Gminy
Kąkolewnica
KARAŚ Ryszard
Pełniona funkcja: Członek Rady Gminy
Kąkolewnica
ŁĄTKA Piotr Stanisław
Pełniona funkcja: Członek Rady Gminy
Żakowola Radzyńska
SAWICKI Mirosław
Pełniona funkcja: Członek Rady Gminy
Żakowola Stara
CZERWIŃSKI Piotr Tadeusz
Pełniona funkcja: Członek Rady Gminy
Turów
ZALEWSKI Stanisław Wiesław
Pełniona funkcja: Członek Rady Gminy
Turów
Do właściwości rady gminy należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania gminy, o ile ustawy nie stanowią inaczej.
Do wyłącznej właściwości rady gminy należy:
- uchwalanie statutu gminy,
- ustalanie wynagrodzenia wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności,
- powoływanie i odwoływanie skarbnika gminy, który jest głównym księgowym budżetu, oraz sekretarza gminy - na wniosek wójta,
- uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu,
- uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- uchwalanie programów gospodarczych,
- ustalanie zakresu działania jednostek pomocniczych, zasad przekazywania im składników mienia do korzystania oraz zasad przekazywania środków budżetowych na realizację zadań przez te jednostki,
- podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach,
- podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących:
- a) określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej; do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy,
- b) emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu przez wójta,
- c) zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,
- d) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym,
- e) zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustalaną corocznie przez radę gminy,
- f) tworzenia i przystępowania do spółek i spółdzielni oraz rozwiązywania i występowania z nich,
- g) określania zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji przez wójta,
- h) tworzenia, likwidacji i reorganizacji przedsiębiorstw, zakładów i innych gminnych jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,
- i) ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez wójta w roku budżetowym,
- określanie wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania,
- podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań, o których mowa w art. 8 ust. 2 i 2a,
- podejmowanie uchwał w sprawach współdziałania z innymi gminami oraz wydzielanie na ten cel odpowiedniego majątku,
- podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych,
- podejmowanie uchwał w sprawach: herbu gminy, nazw ulic i placów publicznych oraz wznoszenia pomników,
- nadawanie honorowego obywatelstwa gminy,
- podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,
- stanowienie w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady gminy.
Read more
- Article Details
mgr Agnieszka Fijałek-Ładna
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pełniona funkcja: Skarbnik
tel. 83 344 80 35
Do zadań Skarbnika należy:
- kierowanie pracą Referatu Finansowo - Podatkowego;
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości;
- nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu Gminy;
- nadzorowanie gospodarowania środkami budżetowymi Gminy Kąkolewnica;
- kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych;
- kontrasygnowanie czynności prawnych polegających na zaciąganiu kredytów i pożyczek, jak również udzielaniu pożyczek, poręczeń i gwarancji;
- organizowanie i nadzorowanie bieżącej działalności finansowej Gminy Kąkolewnica;
- koordynowanie, nadzorowanie i współdziałanie w opracowywaniu projektu budżetu i wieloletniej prognozy finansowej;
- przygotowywanie projektów zmian do budżetu Gminy i wieloletniej prognozy finansowej;
- współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej;
- prowadzenie rachunkowości jednostki;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- przyjmowanie do realizacji dyspozycji wypłaty rachunków oraz pozostałych dokumentów księgowo-bankowych;
- nadzorowanie spraw dotyczących podatków i opłat lokalnych;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub z upoważnienia Wójta.
Read more
- Article Details
mgr MARCIN CZYŻAK
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pełniona funkcja: Sekretarz Gminy
tel. 83 372 20 88
Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
- zapewnienie zgodności działania Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa;
- prowadzenie spraw Gminy wynikających z upoważnienia Wójta;
- opracowywanie projektów Statutu Gminy, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu i innych aktów wewnętrznych w zakresie organizacji Urzędu oraz projektów zmian w tych dokumentach, w tym projektów podziału referatów na stanowiska pracy;
- nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr;
- nadzór nad realizacją polityki zarządzania zasobami ludzkimi w zakresie powierzonym przez Wójta;
- nadzorowanie przestrzeganie zasad rzetelnego, terminowego i zgodnego z prawem załatwiania spraw interesantów przez Urząd;
- kontrola nad przestrzeganiem dyscypliny pracy w Urzędzie;
- nadzór nad przestrzeganiem procedur administracyjnych obowiązujących w toku wykonywania zadań Urzędu;
- nadzór nad przestrzeganiem instrukcji kancelaryjnej;
- nadzór nad poprawnością legislacyjną i merytoryczną przygotowywanych projektów pism i decyzji oraz projektów aktów prawnych Wójta i Rady;
- opracowywanie projektów zakresów czynności dla kierowników referatów i ich aktualizacja;
- nadzór nad wykonywaniem uchwał Rady i wniosków komisji;
- nadzór nad realizacją zarządzeń Wójta;
- zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkiego rodzaju informacji o charakterze publicznym na terenie Gminy;
- koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami do organów samorządowych, Sejmu RP, Senatu RP, Prezydenta RP, Parlamentu Europejskiego oraz związanych z przeprowadzeniem referendum krajowego i lokalnego;
- wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników Urzędu bezpośrednio mu podległych;
- nadzór zad zapewnieniem bezpłatnego dowozu dzieci do i ze szkoły;
- przygotowania i prowadzenia pełnej dokumentacji związanej ze zwrotem kosztów przejazdu dzieci niepełnosprawnych do placówek wskazanych w orzeczeniach oraz uczniów, dla których Gmina nie zapewnia dowozu (przygotowywanie umów, decyzji, zatwierdzanie druków potwierdzających dowóz);
- koordynowanie kontroli zarządczej, której celem jest zapewnienie w szczególności:
a) zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
b) skuteczności i efektywności działania,
c) wiarygodności sprawozdań,
d) ochrony zasobów,
e) przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,
f) efektywności i skuteczności przepływu informacji,
g) zarządzania ryzykiem;
- udział w Zespole Zarządzania Kryzysowego;
- wydawanie wymaganych zaświadczeń i poświadczeń urzędowych;
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;
- nadzór nad udostępnianiem informacji publicznej za pośrednictwem Biuletynu Informacji Publicznej;
- pełni funkcję Administratora Bezpieczeństwa Informacji, w szczególności:\
a) nadzoruje stosowanie środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę przetwarzanych danych osobowych;
b) nadzoruje zabezpieczenie danych osobowych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieupoważnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy o ochronie danych osobowych oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem;
c) podejmuje odpowiednie działania w wypadku wykrycia naruszeń w systemie zabezpieczeń lub podejrzenia naruszenia;
d) nadzoruje przestrzeganie procedur określających częstotliwość ich zmiany zgodnie z wytycznymi zawartymi w Instrukcji określającej sposób zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych.
- pełni funkcję pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych w szczególności:
a) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
b) zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których przetwarzane są informacje niejawne;
c) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
d) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
e) opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji Wójta, Planu ochrony informacji niejawnych w Urzędzie, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji;
f) opracowywanie sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „poufne" oraz dokumentacji określającej poziom zagrożeń związanych z nieuprawnionym dostępem do informacji niejawnych lub ich utratą;
g) opracowywanie instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone" oraz zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony;
h) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych i wydawanie zaświadczeń o odbytym szkoleniu;
i) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
j) przechowywanie akt zakończonych postępowań sprawdzających, które łączą się z dostępem do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne" i „zastrzeżone";
k) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w Urzędzie albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
l) przekazywanie ABW danych do ewidencji osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufnej lub wyższej, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa, o których mowa w art. 73 ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt 10;
m) podejmowanie działań wyjaśniających okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych z powiadomieniem Wójta, a w przypadku naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych, oznaczonych klauzulą „poufne" lub wyższą, również właściwej służby ochrony państwa;
n) archiwizowanie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami;
o) współpraca w zakresie ochrony informacji niejawnych z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa;
p) informowanie na bieżąco Wójta o przebiegu współpracy ze służbami ochrony państwa;
r) wydawanie lub odmowa wydania poświadczenia bezpieczeństwa;
s) wyznaczanie pracownika przejmującego stanowisko ds. przetwarzania informacji niejawnych w przypadku czasowej nieobecności zatrudnionego tam pracownika, z zachowaniem wymogu by wyznaczony pracownik posiadał stosowne poświadczenie bezpieczeństwa, zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych, przyjmował stanowisko protokolarnie i wchodził w skład Pionu Ochrony Informacji Niejawnych;
t) analizowanie oświadczeń majątkowych składanych Wójtowi przez osoby pełniące funkcje publiczne;
u) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem oświadczeń lustracyjnych od Skarbnika;
w) nadzór nad przestrzeganiem ustawowych zakazów dotyczących ograniczenia działalności gospodarczej wynikających z przepisów prawa.
- pełni funkcję Administratora Systemu Teleinformatycznego;
- organizowanie współpracy Gminy z zagranicą.
- wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta określonych w formie zarządzenia.
Read more
- Article Details
mgr inż. ANNA MRÓZ
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pełniona funkcja: Wójt Gminy
tel. 83 372 20 40
Do zakresu zadań i kompetencji Wójta należy w szczególności:
- reprezentowanie Urzędu na zewnątrz;
- reprezentowanie Gminy na zewnątrz;
- kierowanie bieżącymi sprawami Gminy;
- przedkładanie Radzie projektów uchwał Rady;
- wykonywanie uchwał Rady;
- gospodarowanie mieniem komunalnym;
- składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem i udzielanie upoważnień w tym zakresie;
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
- udzielanie upoważnień kierownikom referatów i innym pracownikom Urzędu do wydawania w imieniu Wójta decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
- podawanie do publicznej wiadomości uchwał Rady, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej;
- podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów;
- reprezentowanie Gminy w postępowaniu sądowym i administracyjny, a także przed Trybunałem Konstytucyjnym;
- rozpatrywanie skarg i wniosków w sprawach działalności Urzędu;
- określanie polityki kadrowej i płacowej;
- podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności;
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
- zatwierdzanie i podpisywanie przygotowanych przez kierowników referatów zakresów czynności pracowników Urzędu;
- dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych kadry kierowniczej Urzędu i kierowników referatów bezpośrednio podległych oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
- zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie referaty Urzędu oraz ich pracowników;
- koordynowanie działalności referatów Urzędu oraz organizowanie ich współpracy;
- rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi referatami, w szczególności dotyczących podziału zadań;
- nadzorowanie organizacji pracy i realizacji zadań Urzędu;
- udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych;
- czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu;
- wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej Gminy;
- kierowanie wykonywaniem zadań obronnych;
- kierowanie w czasie stanu klęski żywiołowej działaniami prowadzonymi na obszarze Gminy w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia;
- przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od Zastępcy Wójta, Sekretarza, Skarbnika, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, członków organów zarządzających gminną osobą prawną oraz pracowników Urzędu upoważnionych do wydawania w imieniu Wójta decyzji administracyjnych;
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Wójta przepisami prawa, Regulaminem Organizacyjnym oraz uchwałami Rady.
Read more